Sista etappen på populära Solberga Gård i Älvsjö

pressmeddelande 2005-10-25 14:40

Älvsjö växer och blir ett allt viktigare nav i södra Stockholm. Nu inleder JM byggnationen av tredje och sista etappen, Avenboken, på populära Solberga Gård i Älvsjö. Etappen består av 60 lägenheter fördelade i två punkthus och ett gårdshus. Lägenheterna, som är mellan 55 och 117 kvm stora, håller hög standard.

Planlösningarna är genomgående öppna och består av 2-4 rum och kök. Samtliga har balkong eller uteplats i västerläge. Arkitekt är Engstrand och Speek AB.

Solberga Gård är mycket populärt, främst tack vare läget nära både Solbergaskogen och, viktigast, Älvsjö centrum som stärker positionen som knutpunkt för service och kommunikationer i södra Stockholm. I den sista etappen är 11 lägenheter redan bokade.

Första inflyttning beräknas ske i februari 2007 och hela området beräknas stå färdigt i april samma år.

Kortfakta, Solberga Gård
• Totalt 263 lägenheter i sammanlagt tre etapper.
• Ligger i anslutning till Solbergaskogen, som är en stor tillgång för rekreation och friluftsupplevelser.
• 400 meter till Älvsjö station
• 10 minuter till city
• Gemensam poolanläggning med bastu
• Gemensamhetslokal med kök, gästlägenhet, tvättstugor m.m.
• Varmgarage i källare.

Högupplösta bilder på Avenbok och Solberga gård finns på www.jm.se. Klicka på Presscenter och Mediaservice.