Pressmeddelanden November 2005

• JM spränger för äldre i Örgryte

pressmeddelande 2005-11-18 12:15

JM märker av ett ökat tryck på bostäder för äldre i centrala Göteborg. Idag sker första sprängningen i samband med byggandet av Villa Kärralund – ett modernt boende särskilt anpassat för målgruppen 55+ i centrala Örgryte. På rekordkort tid, innan husen har börjat byggas, har 16 av totalt 18 lägenheter sålts

• Caroline Rosén slutar på JM

pressmeddelande 2005-11-11 16:40

Caroline Rosén, kommunikationsdirektör på JM AB slutar på grund av familjeskäl. - Jag beklagar Carolines beslut och kan konstatera att hon hunnit med mycket på kort tid här på JM, säger Johan

• Sveriges bästa bostadshus finns i Göteborg

pressmeddelande 2005-11-11 16:22

Det anser Sveriges Arkitekter som idag delar ut årets Bostadspris till JM och KUB Arkitekter för bostadsområdet Godhemsberget i Göteborg. ”Det var kärlek vid första ögonkastet” säger Anders Johansson på JM, om det förslag som KUB presenterade. Priset får man för bland annat genomtänkta planlösningar och en arkitektur med karaktär

• JM fokuserar på kärnverksamheten – säljer Timblads

pressmeddelande 2005-11-03 10:20

JM säljer verksamheten i det helägda dotterbolaget O. Timblads Målerifirma AB. Köpare är Nils Erik Häggström och Lars Eriksson, VD respektive arbetschef på Timblads samt Lars Andersson. Alla anställda i Timblads kommer att erbjudas fortsatt anställning i det nya bolaget. Tillträde sker 1 januari 2006