Ett första spadtag för nytt bostadsprojekt i Amhult Centrum

pressmeddelande 2005-12-19 17:12

Idag tas det första spadtaget för JMs nya bostadsområde på det gamla flygfältet i Torslanda, vid Amhult centrum. JM bygger sammanlagt 72 bostadsrätter i området, varav 36 i etapp ett. Inflyttning för etapp 1 beräknas ske sommaren 2007.

Lägenheterna består av 2-4 rum i ljusa flerbostadshus som bjuder på stora fria ytor utanför dörren. Här finns plats för lugn och ro och möjlighet för gemensamma aktiviteter.

- Närheten till service med bland annat banker och affärer i kombination med natur och bad runt knuten gör området särskilt attraktivt för både gamla som nya Torslandabor, säger Katarina Allansson, projektledare.

Projektet Amhult C präglas av ett genomtänkt färgtema vilket bland annat märks i den färgpalett som är framtaget för projektet, där både kakel och väggfärger harmonierar med varandra. Högt upp på kundernas önskelista står effektiva förvaringsutrymmen. Därför har lägenheterna utrustats med bland annat generösa garderober och kök med lådor istället för underskåp.

Arkitekter är KUB Arkitekter AB, som tidigare i år fick Bostadspriset 2005.